Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

TEMAT KOMPLEKSOWY: MAŁY PATRIOTA

WITAM KOCHANE MOTYLKI I SŁONECZKA ORAZ DROGICH RODZICÓW !!!

W tym tygodniu głównym celem zajęć jest kształtowanie więzi z ojczyzną i świadomości narodowej oraz uczenie dzieci postawy szacunku wobec symboli narodowych.

TEMAT KOMPLEKSOWY: MAŁY PATRIOTA

W dniu dzisiejszym wzbogacimy słownik dzieci o nowe wyrazy – FLAGA, GODŁO, zapoznamy również z „Legendą o Lechu, Czechu i Rusie”. Na koniec posłuchamy Hymn Narodowy „Mazurek Dąbrowskiego”. UDANEJ ZABAWY !!!

10.11.2021r.

TEMAT DNIA: „POLSKIE SYMBOLE NARODOWE”

Wesołe zabawy” – zabawy i ćwiczenia poranne

  • Maszeruje, biegnę” – Dzieci poruszają się po pokoju w rytmie granym np. na tamburynie: szybkie uderzenia – bieg, wolne uderzenia – marsz, cisza – stanie w miejscu.
  • Słońce jest – słońca nie ma” – Na hasło: „słońca nie ma” – dzieci są skulone w przysiadzie. Na hasło „słońce jest” – wstają, prostują się powoli, aż do stania na palcach, ręce uniesione w górę.
  • Dzieci do domu” – Dzieci biegają swobodnie po pokoju. Na hasło „dzieci do domu” – wchodzą do ułożonych na podłodze obręczy lub wyznaczonego przez rodzica miejsca.
  • Podaj piłkę” – Dzieci stoją w kole. Kiedy gra muzyka podają sobie piłkę. Gdy muzyka ucichnie, dziecko trzymające piłkę wchodzi do środka koła i wykonuje dowolny ruch. Pozostali uczestnicy zabawy go naśladują.
  • Rytmiczny marsz po obwodzie koła.

 

  1. TEMAT ZAJĘĆ:Słuchanie „Legendy o Lechu, Czechu i Rusie”.
  2. Baczność” – zabawa orientacyjno – porządkowa. Dzieci biegają po pokoju w rytmie tamburyna. Na sygnał „baczność” – zatrzymują się i stają na baczność.
  3. Słuchanie legendy czytanej przez rodzica.

Przed wiekami trzej bracia Słowianie – Lech, Czech i Rus wędrowali w poszukiwaniu miejsca, gdzie mogliby zamieszkać wraz ze swoim ludem. Szukali lasów bogatych w zwierzynę i jezior pełnych ryb. Po długiej wędrówce postanowili odpocząć w cieniu rozłożystego dębu. Nagle ich oczom ukazał się piękny widok. W górze, nad ich głowami krążył ptak. Jego białe pióra lśniły w zachodzącym słońcu. Rozglądał się po okolicy swoim przenikliwym wzrokiem. Lech dostrzegł w białym orle odwagę, dumę i piękno. Postanowił, że to właśnie tutaj zostanie ze swoim ludem. Skoro orzeł wybrał to miejsce na swój dom, więc i on je wybiera. Czech i Rus poszli dalej w poszukiwaniu odpowiedniego miejsca. Lech wybudował gród, ludzie zakładali swoje gospodarstwa, które stawały się coraz większe. Wszyscy mieli pod dostatkiem jedzenia i czuli się bezpiecznie. Biały orzeł często odwiedzał gród Lecha. Podziwiał jego piękno oraz mądrego gospodarza. Z czasem pierwszy gród Lecha nazwano Gnieznem. Wiele lat później Gniezno zostało pierwszą stolicą Polski. A biały orzeł stał się znakiem Polaków. Do tej pory jest naszym godłem.

  1. Rozmowa z dziećmi w oparciu o wysłuchaną legendę:

- Jak nazywali się trzej bracia, którzy wyruszyli w podróż?

- Czego szukali bracia?

- Gdzie zatrzymali się na odpoczynek?

- Kogo zobaczyli nad swoimi głowami?

- Co postanowił Lech?

- Jak nazwano gród Lecha?

- Czym zostało Gniezno?

- Jaki ptak umieszczony jest na godle Polski?

  1. Oglądanie Godła i Flagi Polski – (FLAGA POLSKI,GODŁO POLSKI - załącznik do podglądu).

Dzieci oglądają flagę, godło i wypowiadają się na temat ich wyglądu, kolorów. Wymieniają miejsca, w których wisi godło Polski oraz wskazują sytuacje, uroczystości, podczas których wywieszana jest flaga.

  1. Na koniec zajęć do wykonania dla dzieci karta pracy - (MOJA OJCZYZNA - do pobrania w załączniku). Pokoloruj Godło i Flagę Polski w naszych barwach narodowych.

 

  1. TEMAT ZAJĘĆ: Słuchanie hymnu państwowego „Mazurek Dąbrowskiego”.
  2. Rodzic wyjaśnia dzieciom zasady zachowania się podczas słuchania lub śpiewania hymnu. Informuje dzieci o tym, że autorem słów hymnu Polski jest Józef Wybicki.
  3. Dzieci słuchają hymnu – https://www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ
  4. Rodzic przekazuje informację, że w historii Polski był taki czas, gdy nasza ojczyzna była pod zaborami. Polacy nie mogli używać języka polskiego. Polski nie było na mapie Europy. Polacy nigdy nie pogodzili się z utratą niepodległości. Walczyli o wolność swojej ojczyzny. Z inicjatywy Jana Henryka Dąbrowskiego we Włoszech utworzono Legiony Polskie, które walczyły o wolność ojczyzny. Polska odzyskała niepodległość po ponad 100 latach niewoli.
  5. Dzieci wypowiadają się na temat tego, kiedy można usłyszeć hymn – uroczystości państwowe, ważne dla Polski rocznice (Narodowe Święto Niepodległości, Święto Konstytucji 3 Maja), mecz piłkarski, w którym reprezentacja Polski bierze udział.
  6. Ponowne słuchanie hymnu, próby śpiewania refrenu.
  7. Popatrz i klaszcz” – ćwiczenia rytmiczne. Rodzic układa z kółek rytmy. Dzieci wyklaskują je indywidualnie i grupowo. Chętne dzieci mogą przedstawić swoje propozycje rytmów.

 

PONIŻEJ PRZEDSTAWIAM PROPOZYCJE DLA DZIECI NA POPOŁUDNIE:

  • Słuchaj uważnie” – zabawa orientacyjno – porządkowa z elementami ćwiczeń słuchowych. Dzieci maszerują po sali w dowolnych kierunkach. Rodzic wypowiada różne słowa. Gdy dzieci usłyszą słowo „Polska”, zatrzymują się i stoją na baczność.
  • Zapraszam dzieci do posłuchania „Polskie Symbole Narodowe

https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c

 

DZIĘKUJĘ DZIECIOM I RODZICOM ZA UDZIAŁ W ZAJĘCIACH !!!

DUŻO, DUŻO ZDROWIA !!!

Pozdrawiam

Beata Chwieduk