Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Rozkład dnia

7.00 – 8.20

Schodzenie się dzieci.  Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących  realizacji pomysłów dzieci (gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych).  Obserwacja dzieci, wspomaganie i korygowanie rozwoju (praca indywidualna). Prace porządkowe w sali.

8.20 – 8.40

Zestaw zabaw ruchowychlub ćwiczeń porannych. Przygotowanie do śniadania- czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience. Pełnienie dyżuru.

8.40 – 9.00

Śniadanie; czynności higieniczne; przygotowanie do zajęć. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych  i kulturalnych

 9.00 – 10.00

Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego,organizowanie zabaw twórczych, badawczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Swobodne zabawy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela (dzieci 3-4 letnie).

9.00 – 10.00

Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego, organizowanie zabaw twórczych, badawczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć (dzieci 5-6 letnie).

10.00-10.10

Czynności samoobsługowe przed wyjściem (ubieranie się, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików  itp).

10.10 – 11.10

 

Pobyt na świeżym powietrzu. Gry i zabawy ruchowe swobodne lub zorganizowane  w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze,  prace porządkowe i ogrodnicze.  Spacery, wycieczki, obserwacje ukierunkowane dzieci poza terenem ogrodu przedszkolnego.

W razie niepogody zabawy ruchowe zorganizowane w sali przedszkolnej.

11.10-11.30

Czynności samoobsługowe w szatni, czynności higieniczno – porządkowe, przygotowanie do obiadu. Pełnienie dyżuru.

11.30 – 12.00

Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole. Pełnienie dyżuru po posiłku.

12.00 – 12.15

Zabiegi higieniczne, profilaktyka stomatologiczna.

12.15 – 13.30

 Leżakowanie, relaks, słuchanie bajek, muzyki (grupa dzieci 3 letnich)

12.15 – 12.30

 

Relaks, słuchanie bajek, opowiadań czytanych przez nauczyciela lub odtwarzanych z płyty CD, odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej.

12.30-13.30

Zachęcanie do podejmowania różnorodnej działalności. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawytematyczne, badawcze, zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela, itp. Wspomaganie i korygowanie rozwoju (praca indywidualna),  zajęcia rozwijające uzdolnienia dziecka; zabawy w ogródku przedszkolnym.

13.30-13.40

Czynności samoobsługowe w szatni, czynności higieniczno – porządkowe, przygotowanie do podwieczorku, pełnienie dyżuru.

13.40 – 14.00

Podwieczorek. Kulturalne zachowanie się przy stole. Pełnienie dyżuru po posiłku.

14.00 – 16.30

Zabawy inspirowane przez dzieci. Zajęcia dodatkowe wspomagające rozwój umysłowy dziecka,  rozwijające uzdolnienia, zabawy badawcze, zabawy w ogródku przedszkolnym.

Prace porządkowe w sali i w ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci.