Rozkład dnia
7.00 – 8.20 | Schodzenie się dzieci. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci (gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych). Obserwacja dzieci, wspomaganie i korygowanie rozwoju (praca indywidualna). Prace porządkowe w sali. |
8.20 – 8.40 | Zestaw zabaw ruchowychlub ćwiczeń porannych. Przygotowanie do śniadania- czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience. Pełnienie dyżuru. |
8.40 – 9.00 | Śniadanie; czynności higieniczne; przygotowanie do zajęć. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych |
9.00 – 10.00 | Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego,organizowanie zabaw twórczych, badawczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Swobodne zabawy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela (dzieci 3-4 letnie). |
9.00 – 10.00 | Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego, organizowanie zabaw twórczych, badawczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć (dzieci 5-6 letnie). |
10.00-10.10 | Czynności samoobsługowe przed wyjściem (ubieranie się, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików itp). |
10.10 – 11.10
| Pobyt na świeżym powietrzu. Gry i zabawy ruchowe swobodne lub zorganizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Spacery, wycieczki, obserwacje ukierunkowane dzieci poza terenem ogrodu przedszkolnego. W razie niepogody zabawy ruchowe zorganizowane w sali przedszkolnej. |
11.10-11.30 | Czynności samoobsługowe w szatni, czynności higieniczno – porządkowe, przygotowanie do obiadu. Pełnienie dyżuru. |
11.30 – 12.00 | Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole. Pełnienie dyżuru po posiłku. |
12.00 – 12.15 | Zabiegi higieniczne, profilaktyka stomatologiczna. |
12.15 – 13.30 | Leżakowanie, relaks, słuchanie bajek, muzyki (grupa dzieci 3 letnich) |
12.15 – 12.30
| Relaks, słuchanie bajek, opowiadań czytanych przez nauczyciela lub odtwarzanych z płyty CD, odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej. |
12.30-13.30 | Zachęcanie do podejmowania różnorodnej działalności. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawytematyczne, badawcze, zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela, itp. Wspomaganie i korygowanie rozwoju (praca indywidualna), zajęcia rozwijające uzdolnienia dziecka; zabawy w ogródku przedszkolnym. |
13.30-13.40 | Czynności samoobsługowe w szatni, czynności higieniczno – porządkowe, przygotowanie do podwieczorku, pełnienie dyżuru. |
13.40 – 14.00 | Podwieczorek. Kulturalne zachowanie się przy stole. Pełnienie dyżuru po posiłku. |
14.00 – 16.00 | Zabawy inspirowane przez dzieci. Zajęcia dodatkowe wspomagające rozwój umysłowy dziecka, rozwijające uzdolnienia, zabawy badawcze, zabawy w ogródku przedszkolnym. Prace porządkowe w sali i w ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci. |